רכב חשמלי רווח כספי
19, ספט 2023
איך לחסוך כסף ואפילו להרוויח: רשת הטעינה החדשה ChargeScape של פורד, ב.מ.וו והונדה

הכירו את רשת הטעינה ChargeScape:

בנוף המתפתח במהירות של כלי רכב חשמליים, המפתח לעתיד טמון בטיפול בסוגיה המכריעה

של גישת יצרני הרכבים לפתרונות טעינה ורשת הטעינה.

עם מספר רב של חברות כמו Tesla, ChargePoint, GRIDSERVE, Ionity, bp Pulse ו-Shell

Recharge התורמות באופן פעיל לתשתית הטעינה של רכבים חשמליים, הזרקור מופנה כעת על

הצורך בפתרונות מקיפים העונים לדרישות ההולכות וגדלות של הצרכנים.

בצעד פורץ דרך, ענקיות הרכב פורד, ב.מ.וו גרופ והונדה מוטורס משתפות פעולה כדי להקים את רשת הטעינה ChargeScape LLC – מיזם משותף בטעינת מכוניות חשמליות.

יוזמה אסטרטגית זו לא רק מציגה רמה חדשה של תחרות בין מותגי רכבים מוכרים וגדולים לענקיות הסיניות,

אלא גם מציבה בראש הרשימה את החברות הללו במחויבותן להפחתת פחמן ולקידום האמינות והקיימות של רשת החשמל.

פתיחת מימד חדש של טעינת רכבים חשמליים:

תומאס רומנאפ, סגן נשיא הנדסה, BMW צפון אמריקה, טוען כי "אמינות רשת חשמלית וקיימות

הן הבסיס לעתיד המונע על ידי רכבים חשמליים."

המשימה של רשת הטעינה ChargeScape היא להאיץ את הרחבת פתרונות הטעינה החכמה

ופתרונות רכב בכלל בפריסה ארצית.

החזון של רשת הטעינה ChargeScape:

המטרה המרכזית של ChargeScape היא להקים פלטפורמה אחידה וחסכונית המחברת בין חברת החשמל, יצרניות רכב ובעלי רכבים חשמליים.

פלטפורמה זו תאפשר לבעלי רכב חשמלי יתרונות פיננסיים באמצעות מגוון שירותי טעינה וחלוקת אנרגיה מנוהלים – הזדמנות שלא הייתה זמינה בעבר עם רכבים המונעים בבנזין.

בעלות והשקה:

פורד, ב.מ.וו והונדה יחזיקו כל אחת ב33% במיזם החדשני הזה.

בהמתנה לאישור הרגולטורי, ChargeScape מתכוננת להתחיל בפעילות בשנה הקרובה, ומאותתת על עידן חדש בטעינת רכבים חשמליים ושיפור רשת החשמל.

יכולת טעינה דו כיוונית:

אחד המאפיינים המכריעים של רכבים חשמליים היא היכולת שלהם לשלוח אנרגיה בחזרה לרשת.

זרימת אנרגיה דו-כיוונית זו מתאפשרת על ידי טכנולוגיית טעינה דו-כיוונית, הממנפת סוללות ליתיום-יון בעלות קיבולת גבוהה כדי לא רק להפעיל את הרכבים אלא גם לשמש כתאי אחסון לגיבוי.

סוללות אלו יכולות להטעין מכשירים חשמליים אחרים, לספק אנרגיה לבית שלם, או אפילו לתרום חשמל לרשת החשמל, מה שיכול להוביל לחיסכון באנרגיה.

תפקידה של רשת הטעינה ChargeScape:

פורד, ב.מ.וו והונדה מנצלות את ההזדמנות שמציעה טעינה דו-כיוונית עם השקת ChargeScape.

החברה שואפת לייעל את הלוגיסטיקה המורכבת הכרוכה באפשרות טעינה דו-כיוונית, ולחסוך מיצרניות רכב בודדות לנווט במבוך של הסכמי ספקי שירות.

במקום זאת, חברות שירות יקבלו גישה לאנרגיה ממגוון רכבים חשמליים דרך הפלטפורמה המאוחדת של ChargeScape.

יתרונות לבעלי רכב חשמלי:

ChargeScape מעמידה את הכוח גם בידי בעלי רכבים חשמליים.

באמצעות לוחות זמנים גמישים ומנוהלים, בעלי רכבים חשמליים יכולים להשתמש בפלטפורמה

כדי לקבוע את הזמנים הכי "ידידותיים" לטעינת הרכבים שלהם.

בנוסף, החברה מפתחת באופן פעיל מוצרים שיאפשרו לבעלי רכבים לחלוק את אנרגיית הרכב

שלהם עם הרשת בתקופות שיא הביקוש, הכל באמצעות טכנולוגיה ייחודית ויישומי רכב לרשת

(Vehicle to Grid או V2G).

 שיתופי פעולה בתעשיית הרכבים החשמליים:

שיתוף הפעולה בין פורד, ב.מ.וו והונדה ביצירת ChargeScape מדגיש מגמה רחבה יותר בתעשיית הרכבים החשמליים.

מתחרים יוצרים יותר ויותר בריתות כדי לחלוק את העלויות והמומחיות הדרושים למעבר לרכב החשמלי.

דוגמאות בולטות כוללות את שיתוף הפעולה של GM והונדה בפלטפורמות משותפות, והמיזם

המשותף שנוצר על ידי שבע חברות גדולות, כולל BMW, לבניית רשת טעינה בצפון אמריקה.

בנוסף, שמונה יצרני רכב חתמו על עסקאות עם טסלה כדי לשלב את תקע הטעינה של החברה

ברכבים העתידיים שלהם.

לסיכום, רשת הטעינה ChargeScape מייצג צעד מרגש קדימה באבולוציה של כלי רכב חשמליים ותשתיות טעינה.

על ידי ניצול הכוח של טעינה דו-כיוונית ומתן פלטפורמה פשוטה עבור חברות שירות ובעלי רכבים חשמליים כאחד, פורד, ב.מ.וו והונדה עומדות לחולל מהפכה נוספת מיני רבות בתחום לאחרונה, בעולם הרכבים חשמליים, שיתוף אנרגיה וקיימות רשת.

בהמתנה לאישור הרגולטורי, ChargeScape מבטיחה להיות שחקן מרכזי, ולסמן עוד אבן דרך בחשמול המתמשך של תעשיית הרכב.

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *